Acasă
politică
advertoriale
actualitate
administrație publică
monden
business
economie
cultură
sport
sci-Tech
evenimente
Nu a fost introdusa o sursa
Redacția
849
Uniunea Europeană se pregătește să demareze o nouă investigație privind modul în care Meta (fosta Facebook) gestionează postările referitoare la alegeri, conform informațiilor furnizate de The Guardian. Oficialii europeni se preocupă în special de conținutul politic și reclamele înșelătoare, iar investigația ar urma să fie anunțată în această săptămână.
Una dintre preocupările majore ale Uniunii Europene este legată de planul Meta de a închide CrowdTangle în luna august. Această platformă era utilizată de cercetători și grupuri de fact-checking pentru a monitoriza răspândirea conținutului pe Facebook și Instagram, inclusiv conținutul fals. Închiderea CrowdTangle ar putea afecta eforturile de integritate a alegerilor din întreaga lume, potrivit unor zeci de cercetători și grupuri de fact-checking care au semnat o scrisoare deschisă adresată companiei.
Meta este deja sub investigație din partea Uniunii Europene și în legătură cu introducerea abonamentului său fără reclame în Europa. Această investigație, care va dura aproximativ un an, urmărește să determine dacă Meta a încălcat Digital Markets Act prin neoferirea unei "alternative reale" pentru a evita colectarea datelor. Un purtător de cuvânt al Meta a declarat că compania are un proces bine stabilit pentru a identifica și diminua riscurile pe platformele sale și se angajează să coopereze cu Comisia Europeană în aceste investigații.