Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente

Press Bucuresti

Nu a fost introdusa o sursa

Otilia Zamfir

806

Rechinii abandonează recifele de corali din cauza încălzirii globale

Oamenii de știință au descoperit că rechinii își părăsesc recifele de corali pe măsură ce criza climatică continuă să încălzească oceanele, un fenomen care ar putea avea efecte devastatoare asupra acestor ecosisteme deja fragilizate. Această schimbare se dovedește a fi problematică nu doar pentru rechinii care sunt deja amenințați, dar și pentru recifele de corali care depind de prezența acestora pentru a menține echilibrul ecologic.

Cercetătorii au monitorizat peste 120 de rechini cenușii de recif din arhipelagul Chagos, situat în partea centrală a Oceanului Indian, între 2013 și 2020. Studiul a relevat că, în timpul evenimentului El Niño din 2015-2016, care a dus la o creștere semnificativă a temperaturilor oceanice, rechinii au petrecut mult mai puțin timp în recifele afectate de stresul termic. De asemenea, aceștia au avut dificultăți în a reveni la zonele de recif de origine timp de până la 16 luni după evenimentul cauzator de stres.

Pe de altă parte, rechinii au petrecut mai mult timp în zonele de recif care au rămas relativ sănătoase și rezistente, beneficiind de factori precum o populație crescută de păsări care contribuie la fertilizarea recifelor. Acest comportament sugerează că protejarea recifelor de corali și prevenirea daunelor cauzate de activitățile umane sunt esențiale pentru a menține aceste habitate viabile pentru rechini.

Studiul subliniază importanța de a intensifica eforturile de conservare pentru a proteja atât rechinii, cât și recifele de corali, asigurând astfel sănătatea și echilibrul ecosistemului marin.

Press Bucuresti

Presa la un click depărtare.

Categorii

Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente


VOX Press - Partenerul tău în publicitate

2025