Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente

Press Bucuresti

Sursa imagine:

Redacția

871

O legătură neașteptată! Ce au în comun orașele mari și cancerul?

Descoperirile unui nou studiu sugerează că orașele mari precum Londra și Sydney se dezvoltă într-un mod similar cu tumorile maligne, conform cercetătorilor de la University College London (UCL). Această analogie între dezvoltarea urbană și răspândirea cancerului ar putea oferi noi perspective asupra modului în care ar trebui să proiectăm orașele viitoare.

Conform modelelor matematice, Londra s-a extins rapid în ultimii 180 de ani, devenind o metropolă expansivă. Acest proces de extindere a fost susținut de rețeaua feroviară, care a permis oamenilor să locuiască din ce în ce mai departe de centrul orașului.

Analogia cu tumorile maligne se referă la modul în care vasele de sânge din aceste tumori cresc și se ramifică, facilitând creșterea și răspândirea lor. Această dinamică, similară cu procesul de angiogeneză în cancer, poate fi observată și în orașele mari, unde infrastructura de transport și creșterea populației sunt factorii principali care guvernează expansiunea urbană.

Studiul a evidențiat că modelele de creștere ale unor orașe precum Sydney au urmat aceeași dinamică ca și Londra, subliniind importanța maselor populare și a interconectivității în dezvoltarea urbană.

Deși analogia între dezvoltarea urbană și procesele biologice nu este nouă, acest studiu furnizează o perspectivă cuantificată și comparativă care poate fi utilă pentru planificatorii urbani în proiectarea orașelor viitoare. Echipa de cercetare speră că această înțelegere îi va încuraja pe urbaniști să se inspire din biologie pentru a găsi soluții inovatoare pentru orașele viitoare.

Press Bucuresti

Presa la un click depărtare.

Categorii

Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente


VOX Press - Partenerul tău în publicitate

2025