Acasă
politică
advertoriale
actualitate
administrație publică
monden
business
economie
cultură
sport
sci-Tech
evenimente
Nu a fost introdusa o sursa
Iordache Marin
258
Apple a început să exploreze seria de oportunități din domeniul jocurilor video în ultimii ani, însă eforturile sale de până acum nu au reușit să atingă un succes comercial semnificativ. Deși compania a reușit să convingă câțiva dezvoltatori să aducă titluri populare de pe PC și console pe platformele sale, cum ar fi Resident Evil, Assassin’s Creed Mirage și Death Stranding, aceste jocuri nu au fost adoptate pe scară largă de utilizatori. În acest context, Apple consideră că o parte din problemă constă în faptul că jocurile sunt incluse într-o listă comună cu alte aplicații, ceea ce face dificilă descoperirea lor. Astfel, cele mai recente zvonuri sugerează că Apple lucrează la un magazin dedicat jocurilor, care să ofere o experiență mai ușor accesibilă pentru utilizatorii de iPhone, iPad și Mac.
Acest nou hub de gaming nu va funcționa ca o alternativă la App Store, ci mai degrabă ca un „centru” specializat în jocuri, oferind utilizatorilor acces la o gamă variată de titluri. Pe lângă jocurile disponibile în App Store și Apple Arcade, utilizatorii vor beneficia și de funcții de socializare, inclusiv o listă de prieteni, realizări și alte caracteristici dedicate exclusiv gaming-ului. Apple explorează chiar și posibilitatea de a integra funcții de comunicare, cum ar fi iMessage și FaceTime, direct în jocuri, pentru a facilita interacțiunea între utilizatori, similar cu platforme precum Discord sau TeamSpeak.
Această inițiativă nu este prima încercare a Apple de a se impune în domeniul gaming-ului. Compania a lansat anterior Game Center, o componentă de gaming integrată în sistemele sale de operare, dar care nu a reușit să capteze interesul utilizatorilor. Multe jocuri populare, precum Call of Duty Mobile, au optat să încurajeze utilizatorii să-și creeze conturi dedicate, permițând astfel migrarea progresului între diferite dispozitive, indiferent de sistemul de operare utilizat.
În timp ce în Europa Epic Games a lansat propriul magazin de jocuri pe iOS, Apple nu a deschis în SUA sistemul său de operare către alternative de acest gen. Dacă Apple va lansa un magazin dedicat jocurilor în această regiune, ar putea oferi noi motive pentru ca Epic Games și alte companii să acționeze Apple în instanță, în încercarea de a deschide ecosistemul companiei.
Rămâne de văzut dacă acest hub de gaming va fi lansat în timpul ciclului de viață al iOS 18 sau va aștepta lansarea iOS 19 anul viitor.