Acasă
politică
advertoriale
actualitate
administrație publică
monden
business
economie
cultură
sport
sci-Tech
evenimente
Nu a fost introdusa o sursa
Iordache Marin
376
Psihologul Mihai Copăceanu atrage atenția asupra riscurilor metodologiei folosite în prevenirea consumului de droguri în școlile din România. Unul dintre abordările curente presupune expunerea elevilor la povești de viață reale ale foștilor consumatori de droguri, cu intenția de a le arăta tinerilor consecințele devastatoare ale acestui comportament. Cu toate acestea, psihologul consideră că această metodă poate fi periculoasă și chiar contraproductivă.
Copăceanu explică faptul că poveștile prea dramatice pot desensibiliza tinerii, iar în unele cazuri, aceștia ar putea minimiza pericolele consumului de droguri sau, mai rău, pot dezvolta o curiozitate de a experimenta, având în vedere că foștii consumatori pot vorbi și despre aspectele „cool” ale perioadei respective. Astfel, mesajul transmis poate ajunge să stârnească dorința de a trăi aceleași experiențe, ignorând consecințele grave ale acestora.
Psihologul sugerează că soluțiile mai eficiente ar fi activitățile care dezvoltă abilități de rezistență la presiunile sociale și de autocontrol, precum și intervențiile care învață tinerii să facă față problemelor cu care se confruntă, nu doar mărturiile emoționale. El subliniază că, pentru a fi eficiente, aceste intervenții ar trebui realizate de specialiști care au experiență în pedagogia discursului public despre droguri și care știu cum să transmită informația într-un mod responsabil și selectiv.