Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente

Press Bucuresti

Nu a fost introdusa o sursa

Otilia Zamfir

536

Votanții lui Călin Georgescu: Ce știau, de fapt, despre candidatul lor înainte de alegeri

Campania electorală din 2024 a adus în prim-plan figura lui Călin Georgescu, candidatul independent care a reușit să depășească pragul de două milioane de voturi în primul tur al alegerilor prezidențiale. Cu un total de 2.120.404 de voturi, Georgescu a încheiat cursa pe primul loc, obținând 22,94% din sufragii. Rezultatele sale remarcabile, mai ales în diaspora, unde a obținut aproape 43% din voturi, au stârnit multe discuții și întrebări legate de cine sunt cei care l-au susținut și ce știau aceștia despre el.

Un aspect interesant care a reieșit în urma analizelor și al relatărilor din campania electorală este faptul că mulți dintre votanții lui Călin Georgescu nu păreau să fie foarte informați despre candidatul lor. Într-un videoclip viral pe TikTok, un tânăr care lucrează într-un depozit din Germania face un „sondaj” printre colegii săi români, întrebându-i pe aceștia cu cine vor vota. Răspunsurile au fost aproape unanime: „Călin Georgescu, Călin Georgescu!” Totuși, într-o conversație mai amuzantă, unul dintre tineri spune „Cu George Călin”, iar altul răspunde, surprins: „Călin Georgescu? Mamă, nici nu știi cum îl cheamă!” Această discuție a devenit emblematică pentru fenomenul electoral Georgescu: mulți dintre susținători nu păreau să fie foarte familiarizați cu detalii esențiale despre candidat.

Acesta este un exemplu clar al ceea ce unii experți numesc „efectul de turmă” în politică, în care susținerea pentru un candidat nu este neapărat motivată de cunoașterea profundă a platformei acestuia, ci mai degrabă de o reacție emoțională sau de influențele din jur. „Ăsta e sondajul real”, spun unii observatori, sugerând că în spatele succesului lui Georgescu se află o mobilizare largă, dar superficială, a unui segment de alegători care s-au lăsat influențați de campania agresivă de pe rețelele sociale.

Georgescu a fost foarte activ pe platformele de socializare, în special pe TikTok, unde și-a făcut o campanie destul de vizibilă, bazată pe video-uri scurte și apeluri directe către tineri și diaspora. Unii dintre cei care l-au susținut pe TikTok recunosc că nu aveau multe informații despre candidatul lor, dar au considerat că opțiunea lui ar reprezenta o schimbare față de politica tradițională. „Dacă nu iese Georgescu, clar e făcătură”, spunea un alt susținător al său într-un alt clip postat pe TikTok.

Fenomenul Georgescu ridică întrebări despre modul în care rețelele sociale pot influența alegerile și despre riscurile unei campanii politice în care informațiile detaliate despre un candidat sunt mai puțin importante decât percepțiile populare și mobilizarea emoțională a electoratului. În ciuda criticilor, în special legate de lipsa de informare despre candidat, Georgescu a reușit să atragă un număr semnificativ de voturi, în special din rândul tinerilor și al românilor din diaspora. Acest fenomen poate reprezenta o schimbare semnificativă în modul în care se fac campaniile electorale în România, demonstrând puterea platformelor digitale și a influenței lor asupra procesului democratic.

Press Bucuresti

Presa la un click depărtare.

Categorii

Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente


VOX Press - Partenerul tău în publicitate

2025